Zanotuj swoje postępy w odchudzaniu - darmowy plik Excel do pobrania

by - czerwca 26, 2017

Nie jestem specjalistą od zdrowego trybu życia, więc nie będę Ci udzielała żadnych rad na ten temat. Oczywiście jestem też daleka od namawiania Cię do rygorystycznej kontroli swojej wagi. Wiem jednak, że czasem inaczej się po prostu nie da i trzeba pomóc sobie w motywacji! Kto jak nie kobieta techniczna może mieć techniczne podejście do odchudzania? Jeżeli szukasz elastycznego narzędzia do notowania swoich postępów w odchudzaniu (waga i wymiary) to mam coś dla Ciebie (mimo, że nie jest to estetyczne cudo). Excel miał służyć tylko mi, ale pomyślałam sobie, że może i komuś jeszcze się przyda? 



Możliwości pliku
Arkusz pierwszy: pomiar wagi
 - należy podać dane: aktualną wagę, datę rozpoczęcia odchudzania, tempo chudnięcia, cel
- plik przeliczy: ilość tygodni, które zajmie Ci dotarcie do celu, ile zamierzasz schudnąć i określi teoretycznie ile kilogramów będziesz warzyła w poszczególnych tygodniach zdrowego trybu życia (daty generują się automatycznie).

Arkusz drugi: wymiary
- arkusz zakłada pomiary ważniejszych części ciała co cztery tygodnie (można zmienić),
- plik generuje: wykres postępów

Kilka technicznych aspektów
1. Mój plik dodaje z matematycznego punktu widzenia jeden dodatkowy tydzień do osiągnięcia celu (nie zakładałam, że zaczynamy od poniedziałku).
2. Program jako dzień ważenia wskazuje niedziele (nie jestem specjalistą od pisania makr do Excel, więc rozwiązałam to za pomocą przeliczania z tygodnia roku - dlatego niedziela)
3.Tabela została przystosowana do 22 tygodni - z powodzeniem w razie potrzeby możesz ją rozciągnąć lub skrócić. Chciałam się zmieścić w obrębie jednej kartki. 
4. Bardzo ważne, aby przecinek w podawanej wadze był rzeczywiście przecinkiem, a dzień, miesiąc i rok oddzielać od siebie kropkami

Dlaczego nie korzystam z aplikacji?
Gotowe aplikacje są bardzo przydatne, ale przez większość czuję się ograniczona i przytłoczona ilością funkcji. Zazwyczaj są to wersje na telefon, a ja nie przepadam też za małym ekranem. Oprócz tego w Excelu mogę sobie wszystko dowolnie edytować i dostosowywać do siebie - kolor, funkcję, obliczania, wygląd. Ogranicza mnie tylko moja wyobraźnia.


Notujecie swoje postępy w odchudzaniu? Czego używacie w tym celu: aplikacji czy może jesteście tradycjonalistami i notes cały czas wygrywa?

Dajcie znać, jeżeli plik Wam się przyda i korzystajcie do woli :) Jeżeli będziesz miała problem z plikiem lub coś nie będzie działać daj znać w komentarzu albo na Facebooku. 

0 CZYTAJ DALEJ